Keltų bilietai sunkvežimiams ir kitam sunkiajam transportui į Švediją, Vokietiją, Suomiją.
Sunkiasvorių krovinių perkėlimas keltais yra populiarus būdas transportuoti prekes per jūrą tarp skirtingų uostų ir pagrindinė keltų kompanijų veikla. Visos keltų kompanijos savo maršrutus kreipia į tuos uostus, kur tikimasi , kad bus didelis krovinių potencialas.
Krovinių, vilkikų, kito sunkiasvorio transporto perkėlimas keltais leidžia greitai ir patogiai transportuoti didelius kiekius krovinių.
Keltai plaukiantys per Baltijos jūrą yra Ro Ro tipo keltai. Ro Ro keltai priima transportą, krovinius, kurie yra su ratais, vikšrais, t.y gali įvažiuoti patys arba būti įtraukti : sunkvežimiai, puspriekabės, traktoriai, karinė technika ir tt.
Keltų bilietai sunkvežimiams gali būti su keletu keltų kompanijų.
Keltų bilietai sunkvežimiams iš Klaipėdos ir į Klaipėdą su DFDS ir TT line keltų kompanijomis. Jos abi kelia į Pietų Švedijos uostą Karlshamną, o TT line dar ir į Trelleborgą.
Nuo Karlshamno uosto patogu pasiekti Daniją, o pradėjus TT line keltams plaukti šiu maršrutu nuo 2023m balandžio tapo įmanomos ir jungtiniai reisai nuo Karlshamno iki Vokietijos.
DFDS keltų bilietai sunkvežimiams į Švediją ypatingi tuo, kad vairuotojai turi labai geras sąlygas ir gerą maitinimą kelionės metu. Sunkiasvorio transporto vairuotojams DFDS keltuose Aura ir Luna yra skirtas visas aukštas, kad būtų patogiau pailsėti po reisų, bendrauti.
Stenaline keltų kompanijos keltų bilietai sunkvežimiams yra iš Ventspilio uosto į Nynashamną (nuo Stokholmo 50km). Be šio reiso Stenaline dar turi aštuoniolika keltų maršrutų ir jų laivai sujungia dešimt šalių. Tai ir keltai iš Olandijos miesto Hook van Holland į Anglijos Harwich uostą arba iš Airijos salos į Didžiosios Britanijos salą.
Perkėla keltais tarp Airijos ir Anglijos vykdoma: Holyhead Dublin. Liverpool Belfast, Belfast Cairnryan.
Keltų bilietai sunkvežimiams skirtingomis keltų linijomis ne tik kainuoja skirtingai, bet ir skiriasi dėl taisyklių.
Bendri keltų bilietų sunkvežimiams arba cargo tipo bilietų bruožai, kad jiems visiems reikalinga nurodyti ilgį, krovinio svorį ir ar tai paprastas cargo krovinys ar pavojingas (degus), gyvas (naminiai gyvūnai), šaldytuvas ir tt.
Visuose keltuose vairuotojai gauną vietą kajutėje, maitinimą kelionės keltu metu.
Keliaujant keltu į Suomiją keltą reikia rinktis pagal laiką (kada patogu išvykti ir atvykti), nes keltai į Suomiją plaukia kelis kartus dienoje
Keltų bilietus į Suomija sunkvežimiams pastaruoju metu nėra lengva įsigyti.
Priešingai nei keltai iš Klaipėdos ar Latvijos, keltai iš Estijos nuolatos pilni. Iki karo Ukrainoje pradžios ir įsigalint sankcijoms buvo lengviau patekti į šiuos keltus. Šiuo metu visos keltų kompanijos tikrai turi pilną užimtumą ir kelia labai daug sunkiojo transporto.
Dėl to, kad keltai Talinas Helsinkis, Helsinkis Stokholmas, Turku Stokholmas pilni visada yra keletas griežtų taisyklių užsakymams ir rezervavimams.
Tallink keltai neįleidžia sunkiasvorio transporto be išankstinės rezervacijos ir pilno apmokėjimo.
Eckeroline keltai nepriima užsakymų anksčiau negu septynios dienos iki išvykimo.
Taip pat ir lengvajam transportui iki 3,5 t svorio, jeigu jis yra tech. pase pažymėtas N kategorija yra atsiradusi prievolė keliauti per cargo skyrių kartu su sunkvežimiais, pagal jų, o ne keleivinio transporto įkainius. Tie įkainiai labai daug nesiskiria, tačiau atsiranda PVM, kurį būtina apskaityti ir sumokėti.
Visiems keltų bilietams, kurie užsakomi kaip cargo transportas skaičiuojamas PVM 21 procentas.
Keleiviams, kurie keliauja be transporto ar su lengvuoju transportu iki 3,5 t PVM skaičiuojamas 0% tarifu, pagal pagal PVM įstatymo 45 str. 6d, 52 str. 1d.