Keltas į Švediją yra ne tik iš artimiausių uostų: Klaipėdos, Ventspilio, Rygos, Gdynios ar Paldiski. Keltas į Švediją kelia ir iš Vokietijos, pvz Rostokas Trelleborgas, Kiel Gioteburgas, arba iš Suomijos Helsinkis Stokholmas, Vasa Umea, Turku Stokholmas.
Keltas į Švediją iš tolimesnių uostų nėra tokie populiarūs tarp keliaujančių lietuvių, tačiau pandemijos metu buvo periodų, kai kitokio kelto į Švediją ir iš jos labai reikėjo. Daugelis apie kitokius maršrutus sužinojo pirmą kartą ir pirmą kartą juos išbandė. Visada žinoti daugiau – yra geriau.
Keltas į Švediją visada patogiausias tas, kuris arčiausiai nuo gyvenamos vietos jeigu kainų skirtumas mažas, lyginant su tolimesniais uostais.
Kaip pavyzdys : gyvenantys Biržuose niekada nenori važiuoti iki Klaipėdos, ir visada pirmumą teikia keltui į Švediją iš Rygos. O tie kas gyvena Klaipėdoje niekada nenori važiuoti iki Rygos nors ir pigiau šiek tiek būtų. Jie renkasi keltą į Švediją maršrutu Klaipėda Trelleborgas, Ventspilis Nynashamnas.
Jeigu kauniečiams atrodo sunku važiuoti iki Lenkijos ir keltis keltu į Švediją iš Gdynios, tai marijampoliečiui tai vieni niekai pasiekti Lenkijos uostą.
Taigi keltai į Švediją, kuriuos išvardinom aukščiau iš Vokietijos ir Danijos yra patogūs gyvenantiems ir dirbantiems Skandinavijoje.
Šiais keltais lengva judėti iš vienos šalies į kitą, ir kol nebuvo populiarus Oresund tilto bilietų paketas kartu su keltų bilietais, tol daugelis gyvenančių ir dirbančių Danijoje keldavosi keltais iki Švedijos ir tuomet jau iš Švedijos iki Klaipėdos.
Keltas Švedija Vokietija dažniausiai reikalingas, kai ketinama dar įsigyti įvairių pirkinių keliaujant link Lietuvos.
Dar keltas Švedija Vokietija, Švedija Danija, populiarus prieš Kalėdas, kai visi kiti keltai perpildyti ir tuomet pigiai persikelti galima jau tik iki Danijos, Vokietijos ir toliau grįžti sausumos keliais.
Sausumos kelias nėra jau toks lengvas, nors žinoma daugelis sutaupo, nes kuras kainuoja mažiau, negu keltų bilietai prieš Kalėdas, bet sausuma važiuoti iki Lietuvos tikrai labai varginantis variantas.
Keltas į Švediją populiariausi maršrutai:
🚢 Scandlines keltais:
Puttgarden Rodby
Rostock Gedser
Helsingor Helsinborg
🚢 Stenaline keltais:
Kiel- Geterborgas
Rostok -Trelelborg
Fredrikshavn-Gothenburg
Geteborgas Švedijoje yra antrasis pagal dydi šalies miestas, ir didžiausias uostas aplink Baltijos jūrą.
Geteborge tikrai rasite ką aplankyti ir kuo pasigrožėti iki kelto išvykimo. Verta paminėti Lisebergo pramogų parką, kur yra maždaug 40 skirtingų atrakcionų ir kur galėsite praleisti ne viena savo gyvenime azartiškausių valandų. Geteborgo vietos gyventojai ir turistai turi galimybe pasivaikščioti gražiu 338 akrų Slottsskogenu, lapuočių parku ir mini zoologijos sodu miesto centre.
O kur dar „Älvsborg“ – uosto įplaukoje esanti geriausiai išsaugota tvirtovė Švedijoje, ar Haga – vienas iš seniausių rajonų Geteborge, 17 amžiaus vidurio.
Sassnitz-Trelleborg
Varberg -Grena
Fredrikshavn -Oslo
TTLine keltai
Swinouscie Trelleborgas
Rostokas Trelleborgas
Trelleborg miestas Švedijos pietuose, prie Baltijos jūros, apie 30 km į pietus nuo Malmö. Tai piečiausias Švedijos miestas. Treleborgo uostas − vienas stambiausių Švedijoje. Jei keliausite iš Vokietijos Rostoko iki Trelleborgo tai galite lengvai užsukti ir namo į Lietuvą. Keltas Trelleborgas Klaipėda plaukia penkis kartus per savaitę.
Jeigu lyginti kainas sezono ir ne sezono metu, tai matysime koks didelis skirtumas yra tarp skaičių:
Keltas į Švediją kaina iš Klaipėdos vasario mėnesį asmeniui su automobiliu 55 Eur , liepos mėnesį 125 Eur
Keltas į Švediją kaina iš Ventspilio spalio mėnesį 49 Eur, birželio mėnesį 109 Eur
Aukščiausias skaičius neturi ribos, jei vietas išpirks vasario mėnesį pvz liepos 6 dienai, tai lengvojo automobilio kaina gali net peršokti 385 Eur.
Šiuo metu keltų bilietų kainos yra didesnės, negu buvo iki pandemijos. Artėjant prie 2030m, kurie pagal Paryžiaus susitarimą yra riba taršiems laivams vis daugiau investuojama į atsinaujinančias technologijas ir apmokestinami didesne suma senieji keltai.
Tai laikina, kol gyvename pereiname laikotarpyje. Jūroje vis atsiranda naujų keltų, naujų būdų apsaugoti jūrą nuo laivų taršos ir tokie maršrutai, kurie jungia Švediją- Vokietiją, Daniją- Vokietiją pertvarkomi pirmiausia.
Šie maršrutai labai reikalingi stipriausiom ES valstybėm dėl logistikos.
Kaip pavyzdys keliantis iš Trelleborgo į Rostoką sutaupoma atkarpa, kurią reiktų pervažiuoti nuo Danijos iki Vokietijos.
Dėl šių maršrutų didelė nauda ir keleiviams iš Lietuvos. Nereikia laukti kol atsilaisvins vietų į Klaipėdą ar Latviją nuo Rostoko per 12 valandų galite parvažiuoti iki Lietuvos. Nereiks jokios papildomos nakvynės Lenkijoje, Vokietijoje, nes jau būsite pailsėję kelte.
Kitaip nei keltuose, kurie keliasi iš Latvijos, Klaipėdos ar Talino, šiuose keltuose galima įsigyti ne tik vietas kajutėse, atskirą kajutę ar sėdimas, bet ir taip vadinama miego kapsulę, t.y gultą bendroje miego zonoje.
Šie keltai plaukia trumpai ir dienos metu nėra privaloma pirkti sėdimą ar vietą kajutėje. Galima tiesiog keliauti su paprastu denio bilietu.
Economy tipo keltų bilietai nekeičiami ir neatšaukiami, nors jų kaina ir labai maža. Užsakomi šie keltų bilietai likus nemažiau nei 14 dienų iki išvykimo. Šių Keltų bilietų skaičius ribotas.
Flexi tipo keltų bilietai lengvai keičiami ir atšaukiami. Juos galima įsigyti ir valanda iki išvykimo, bet jie kainuoja brangiau. Pavyzdžiui, galite net sumokėti nebe 39 Eur, o 133 Eur už automobilį su keleiviais.